• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Haken w świecie kina, sportu, literatury i przyrody

Jeśli podoba Ci się moja twórczość, to pod tym linkiem możesz postawić mi przysłowiową kawę: https://buycoffee.to/haken10 Mój kanał na YouTube: https://www.youtube.com/@Haken90

Kalendarz

pn wt sr cz pt so nd
27 28 29 30 31 01 02
03 04 05 06 07 08 09
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Kategorie postów

  • bubu (14)
  • kinematografia (113)
  • literatura (14)
  • pozostałe (17)
  • sport (102)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Archiwum

  • Czerwiec 2025
  • Maj 2025
  • Kwiecień 2025
  • Marzec 2025
  • Luty 2025
  • Styczeń 2025
  • Grudzień 2024
  • Listopad 2024
  • Październik 2024
  • Wrzesień 2024
  • Sierpień 2024
  • Lipiec 2024
  • Czerwiec 2024
  • Maj 2024
  • Kwiecień 2024
  • Marzec 2024
  • Luty 2024
  • Styczeń 2024
  • Grudzień 2023
  • Listopad 2023
  • Październik 2023
  • Wrzesień 2023
  • Sierpień 2023
  • Lipiec 2023
  • Czerwiec 2023
  • Maj 2023
  • Kwiecień 2023
  • Marzec 2023
  • Luty 2023
  • Styczeń 2023
  • Grudzień 2022
  • Listopad 2022
  • Październik 2022
  • Wrzesień 2022
  • Sierpień 2022

Archiwum 03 kwietnia 2023

Ślicznotka (1978)

Ślicznotka / Pretty Baby (1978)

 

Film francuskiego reżysera Louis Malle. Rok 1917. Nowy Orlean. Fertycznie prosperujący dom publiczny. Hattie (Susan Sarandon) jest doświadczoną damą do towarzystwa i matką 12-letniej Violet (Brooke Shields), którą pieczołowicie przygotowuje wraz z koleżankami do stania się pełnoprawną kurtyzaną. Malle znakomicie przedstawia świat i codzienność życia prostytutek w dużym domu publicznym z początków XX wieku na jednym z osiedli Nowego Orleanu. Brooke Shields miała zgodnie z graną przez siebie postacią zaledwie 12 lat. Nagość i sceny o charakterze seksualnym po dziś dzień są przedmiotem dysput i kontrowersji. Violet rysuje mi się jako postać tragiczna, niezwykle krzywdzona przez najbliższe sobie osoby. Dzieciństwo i dorosłość tworzą chaotyczną mozaikę życia dziewczynki. W końcu przychodzi uczucie, uczucie do dojrzałego mężczyzny, fotografa zajmującego się robieniem sesji zdjęciowych pracownicom przybytku (Keith Carradine). Bellocq z czasem odwzajemnia uczucie Violet, choć w miarę rozwoju ich relacji i wejścia w związek zdaje się miewać chwile refleksji i tym samym dostrzega, że Violet jest dzieckiem. Dzieckiem, z którym nie można stworzyć zdrowej relacji w takiej formie. Mimo wszystko rozwój wydarzeń sprawia, że biorą ze sobą ślub.

 

Widać duże zaangażowanie ze strony aktorów i reszty ekipy filmowej. Pierwszy akt i kawałek aktu drugiego trzymają tempo. Później następuje tąpnięcie i dzieło Louisa staje się w moim odbiorze nierówne i nieciekawe. Wystrój i sposób funkcjonowania domu publicznego mnie urzekły. W pierwszym akcie nawet kupiłem ich werwę i pozorne szczęście. Potem wiedziałem, że to wszystko fałsz i akcja filmu rozgrywa się w piekle na ziemi, a bohaterowie są spętani beznadzieją oraz cierpieniem. 

 

Ogromny kontrast obyczajów. Dzisiaj podejmując względnie jałowy dialog z małoletnim w komunikacji miejskiej można zostać posądzonym o pedofilię. Społeczeństwo stało się wrażliwsze. I słusznie, że tak się zadziało, lecz warto we wszystkim dążyć do homeostazy.

 

Kadry z filmu Ślicznotka (1978)

 

Produkcja: USA

 

Gatunek: dramat, historyczny

 

W filmie występują: przemoc względem dzieci, nagość, seks

 

Ocena: 6/10

 

Haken

 

 

 

03 kwietnia 2023   Komentarze (1)
kinematografia   kino   kinematografia   recenzja   opinia   refleksje   z miłości do kina   krytyk   kontrowersje  
Haken901 | Blogi